lördag 20 oktober 2012

Nu får det regna och vara kallt!

Idag marscherade jag in i Intersport ganska fast besluten att inte gå därifrån tomhänt. Jag har länge tänkt skaffa mig ett par skor för hösten och vintern och nu var det tid att skrida till verket.
Jag blev besviken på färgerna men glad över de granna, röda "tarjous"- texterna. Eftersom Karhu inte har skor som jag var ute efter (just nu) så var jag förberedd på ett märkesbyte. Att det skulle bli Nike hade jag dock aldrig trott. Jag behöver inte skor med extra stöd och dämpning och därför tycker jag det är onödigt att ta onödigt tunga och stela skor. Jag provade ett par Asics vattentäta goretex men de var verkligen hårda och inte ens i närheten av det jag är van vid. Jag skall ha lätta rullande. Asics GEL-DS eller Nimbus hade varit bra, men lika läckande som mina nuvarande. Om det inte är blött och inte farligt kallt kan jag bra springa med mina Karhun. Jag var ju ute efter vinter-och-slask-skor. På skoj stack jag foten i ett par Nike-skor, och wow så bra de satt! Trots att de såg klumpiga ut var de lätta och sköna och rullande. Perfekta för mig! De verkar ha bra grip också, så en del halka skall jag nog klara av. Nu får det regna bäst det vill. Jag är torr om tårna.





Nike Performance WMNS AIR PEGASUS+ 29 GTX - 

I väntan på våren och nya lätta rullande snabba snygga och färggranna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar