söndag 7 oktober 2012

Veckoslutet

Min återhämtning har varit alldeles uslig och det märktes både igår och idag. Gårdagens planerade testlopp struntade jag i, för jag hade helt enkelt inte den energi jag skulle ha behövt. Dessutom hade jag träningsvärk efter fredagens gym. Suck. Nåja, det blev en dryg 10 km och runt Malms flygfält (5,5 km) pressade jag mig så att jag klarade rundan på 26 minuter.

Idag sprang vi långt och lungt med Running Finland och som vanligt njöt jag av sällskapet. Att omgivningen var härlig i och vädret underbart höstligt är så klart ett plus. Det var en ganska bra runda och pulsen låg på 130. Prattempo är perfekt när man har sällskap . 

Mina ben är slut och just nu har jag en känsla av att halvmaratonloppet om en vecka är dömt att misslyckas. Det är inte en så bra inställning, men så känns det. Måste hinna återhämta mig. Hur? Nån som har en vettig vecka att föreslå?

Jag inleder nästa vecka med en återhämtande promenad. Och den här veckan avslutar jag med att slappa i soffan och äta svartbröd från strömmingsmarknaden, hahaa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar