torsdag 18 oktober 2012

Juoksukoulu: sista delen

Jag gav mig iväg till den sista träffen i Juoksukoulu som jag har deltagit i. Det var inte särskilt sprittande väder och eftersom det utlovades maksimikestävyys- träning (beskrev dem närmare för en vecka sedan)  och mina ben inte riktigt kände för att riva alltför hårt så var inte min motivation på topp. Men jag släpade mig dit ändå, det var trots allt den sista gången. Vi var sex tappra deltagare som höjde pulsen nära max i grått regnväder och motvind. Det gick okej för min del, men fort fick jag mjölksyra i benen och jag var nog inte nära min maxpuls den här gången. Inte helt återhämtad ännu, märker jag. Jag konstaterade också att sådana här träningar inte är något jag gör på egenhand. Jag behöver sällskap, någon som piskar mig och som tvingar mig att ge allt. Annars går det inte, och då är det ingen idé med passet. Kanske får jag sällskap av någon annan galning någon dag.
Även om kursen bara bestod av sex träffar och jag inte direkt blev bästis med någon av deltagarna, var det ändå en riktigt bra stämning på kursen idag. Vi var löpare på väldigt varierande nivå och var och en hade egna mål för löpningen. Kul att se det gemensamma intresset och kul att man kan uppmuntra varandra i det! Duktiga tycker jag att vi alla var. 

Nu då? Den här veckan tar jag det lugnt, men sedan? Än en gång är jag utan ett mål i sikte (maj och juni är låångt borta). Nu gäller det att bygga upp en vettig träningsperiod. Vi fick ett bra exempelprogram på kursen, så det ger lite riktlinjer. Så länge det är snöfritt satsar jag på att springa, men under vintern skall jag nog få in styrka också. Det skulle vara toppen att få in gymträning minst en gång i veckan. Fotbollen flyttar in och jag spelar futsal en eller två gånger i veckan, vilket gör att jag måste planera min träningsvecka med tanke på det. Nåja, jag chillar till söndag, sedan kan jag börja tänka framåt igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar