tisdag 16 oktober 2012

Återhämtande

Jag gjorde ett medvetet val och stod över Running Finlands utlovade intervaller. Det blev en timmes lugn, återhämtande länk varvat med promenad i stället. Och stretching och kallgel efteråt. Jag är alltid lika förvånad och arg över att jag inte återhämtar mig direkt. Det är väl ytterligare en sak jag har att lära mig. Idag har magen varit bättre. Och efter länken kom jag faktiskt ihåg att dricka. När jag tänker efter är det väldigt sällan jag går via kranen till duschen och därför är det väl inte så konstigt att jag får i mig för lite vätska.

Idag smakade löpningen trä. Kanske bäst att låta suget efter att få springa komma av sig själv. Kanske har jag lust att springa igen på fredag. I morgon vilar jag och på torsdag springer jag efter bollen, så fredag blir väl nästa möjliga löppass. Tänk att det inte ens stör mig!

Mörkret kom smygande under länken. Lurigt. Överst på inköpslistan står därför reflexväst eller -band. Strax under står löpskor. Nån som kan tipsa mig om bra lenkkare för höst, slask och vinter? Jag är lite Karhufrälst för tillfället, men jag är öppen för andra förslag. 

2 kommentarer:

  1. Inga tips på lenkkare, annat än om karhu känns bra så kör med dom! Running Finland skall ha egen väst i år (liten löparmodell, inget skynke)och så såg jag att röhnish har en piffig flickväst. Själv har jag en blinkande lampa på armen som jag tycker att funkar riktigt bra utan att vara i vägen. Fast på en landsväg skulle jag nog gärna ha både väst och lampa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. västen sku vara bra, hinner jag ännu beställa en? rör mig mest på upplysta vägar så pannlampan lär jag klara mig utan.

      Radera