tisdag 30 oktober 2012

Mörkare än så här...

...lär det inte bli. Eventuellt om det regnar. Idag var det klart och månsken, så kanske mörkret var ljusare än annars. Hur som helst är mörkret inte så farligt och när man väl är ute märks det knappt. Jag var lite rädd att jag skulle hat-hata att det blir mörkt före fem på eftermiddagen men den rädslan övervann jag direkt. Jag har fortfarande helt fel utrustning för mörkerspring, för tillfället är det ett par reflextarraband och det som bilisterna ser i mörkret är två gula streck som guppar fram. Fördelen med alltför livlig mörkerfantasi är att jag ogärna sölar. Länken blir rask och vid minsta prassel eller skumma rörelser i buskarna strittar jag iväg. Perfekt tempoväxling. Huj!

Min plan har hållit rätt så bra. Igår var det styrketräning och där har jag en lång väg att gå. Jag var lagomöm i kroppen och hade mycket spring i benen idag, så det blev faktiskt en ganska bra runda. Trots mörkret. Nu börjar gårdagen dock göra sig påmind och min rumpa och mina baklår kommer antagligen att vara ömma i morgon. Bra. Då är det vilodag och middag hos mamma. Det skall nog göra susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar