fredag 26 oktober 2012

Vinter och varför blogga?

Om jag ändå vore ett mumintroll. Jag gillar inte alls kylan som kom. Hur ska jag nu klä mig? Mina tights är för tunna och vinterbyxor för tjocka. Jag har en bra träningsfleece men den håller inte vind. Det blev väldigt anti-löpningsbyxor aka collegebyxor och lager på lager under fleecen som fick mig att se ut som ett mumintroll. Det stack i kinderna och fingrarna var iskalla trots mina dry fit löpningshandskar (allt finns det också). Kanske vänjer jag mig. Eller antagligen gör jag det. Normalt hindrar inte -20 grader mig. Men då är det januari och det hör till. Just nu känns +6 grader bättre än -2.

Satte mig vid datorn för att blogga om min väldigt ointressanta länk och det slog mig att jag inte egentligen vet varför jag bloggar. Den första ivern börjar mattas av och jag undrar ju nog vem som egentligen är intresserad av att läsa om min träning. Jag är inte särskilt bra, knappast inspirerande och jag har noll koll på löpningsterminologi. Jag har inte ens någon erfarenhet att skryta med och är en riktig noob jämfört med dem vars bloggar jag följer. Jag vet inte. Kanske skriver jag bara för min egen skull. För att föra lite dagbok och kanske motivera mig själv till ett träningspass som det är värt att skriva om. Jag antar att jag fortsätter skriva. Det behöver ju inte handla om att briljera med strålande träningspass heller. Kanske räcker det med funderingar och tankar kring denna inte alls så billiga gren (ska man vara snygg på länken så ska man).

Och för att ännu dokumentera dagens väldigt intetsägande och trista träningspass: sprang (läs: hasade) en timme i kylan, sur över mitt klädval och egentligen för trött för att träna. Alltid kan man inte vinna.

5 kommentarer:

  1. Fortsätt skriva bara. jag läser gärna!

    SvaraRadera
  2. Fortsätt skriva - just så ispirerande och nybörjarvänligt läsarvänligt som just du kan! Bra att man skriver personligt, och då ska man inte jämföra sig med andra. (tycker en snorkfröken)

    SvaraRadera
  3. tack, era kommentarer behövde jag :)

    SvaraRadera