måndag 24 september 2012

Träningsvecka

För att få det svart på vitt planerar jag min träningsvecka här. Får se om det håller.

Måndag: massage och mental träning (dvs ligga på soffan och låtsas att jag är i toppform och löper marathon på 3:30).
Tisdag: fotbollsmatch (jaga bollen i ca 40 minuter)
Onsdag: en timme rask löpning (rask är väl något mellan slö och blodsmak-i-munnen-hård)
Torsdag: Juoksukoulu- fartträning av något slag
Fredag: Återhämtande eller intervaller, beroende på torsdagens träning
Lördag: Långt och länge
Söndag: Running Finland? Lördagens träning beror väl också på vad som lovas till söndagsträningen.

Det börjar rätt så lugnt och mot slutet är jag antagligen ganska slut. På grund av massagen blir ju måndagen vilodag, hellre skulle jag träna på måndag och vila på onsdag för att få lite bättre balans. Det kan jag försöka få att funka nästa vecka. Om nån har goda råd och bra tips om hur jag på ett vettigt sätt bygger upp en balanserad träningsvecka så tar jag tacksamt emot kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Hmm, jag skulle nog försöka få in åtminstone en dag vila till i veckan. Skulle jag lägga upp det så onsdag också vila, fredag alternativ träning som typ simning och så en kort, snabb löptur på lördag och satsa på långt på söndag. Måste kolla vem som dar Running FInland, om det är jag så kan vi satsa på 16-20 km?

    SvaraRadera
  2. joo tack, låter vettigt. det är bara det att futisen tar bort en del av löpningen o jag tänker inte på den som ansträngande precis, så därför blir det mer än jag tror. men nu när jag skrev upp det så ser det lite sjukt ut.
    om det lovas långt på söndag så blir det ju nog kort o snabbt på lördag. hänger gärna med på en lång tur på sönda! (kanske har du återhämtat dej från halvan då :) )

    SvaraRadera