söndag 16 september 2012

Bloggar, klockor och tidningar

Har börjat surfa runt bland löpare ute i cybervärlden och många bloggar är verkligen inspirerande och läsvärda! Än så länge är den här bloggen rätt så grön och jag har faktiskt ingen aning om vem som läser den. Om någon gör det. Jo, en vet jag om, Maratonmamman hittade visst mig. Så om du råkar läsa och vill att jag ska hitta dig, så lämna en kommentar eller en länk så hittar jag dig också.

Idag var det en del prat om klockor. Jag har en väldigt grundläggade Polar, den visar tid, puls (efteråt också medelpuls och maximi) och så den viktiga kaloriförbränningen så klart. Jag är lite ute efter en Garmin och dagens träningssällskap talade varmt om den. Jag vill gärna ha en med inbyggd GPS för att se hastighet och sträcka (och säkert mycket mycket mer) och en Garmin är säkert den perfekta. Polar har också kommit ut med en ny modell med GPS-funktion och annat skoj. Är det någon som har erfarenhet av den? Eller av någon annan? Traxmeet?

Vill till sist gärna tipsa er om tidningen Juoksija. Den tycker jag har varit bra. Mångsidig, intressant och det senaste numret var riktigt träffande. Så sånt.

1 kommentar:

  1. Hej, hej, jag har också hittat din blogg. Dvs jag som var med och sprang söndagen den 16 september.

    SvaraRadera