söndag 23 september 2012

Styrkesöndag

Fy vilket väder. Nästan så att jag tycker det är skönt att jag inte ska springa i Esbo idag. Hejar på dem som gör det!

Det blev gym idag. Löftet om att jag skulle vila benen höll jag och det var märkligt att låta bli att träna dem. Till och med rumpan fick vila. Det blev uppvärmning på crosstrainern (det fina är att man kan bläddra i tidningar och då blir det inte så långtråkigt), sedan mage, rygg och en massa armar. I väntan på att få mitt träningsprogram. Tror inte armarna är det viktigaste att träna med tanke på löpningen. 

Det var en rätt så skön söndagsträning och vid tio när gymmet öppnade var det inte många på plats. Skönt, luftigt och musiken på lagomsvag volym. Tills nån fattade att skruva upp volymen så att jag i takt med Loreen svingade kahvakuulan up, up, up, up, up, up, uuup!

Efter en effektiv träning har jag stenhårda magmuskler, stora haukkan men en ack så otrimmad rumpa. 

I morgon intar jag min position på massagebritsen. En lugn start på veckan. Jag tror jag ska försöka skriva upp veckans träning och planera den lite bättre så kanske den nya träningsveckan blir lite smartare än denna.

Burgundigryta och tarte tatin står på menyn för middagen med tjejerna. Dags att ta på sig kockhatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar