torsdag 27 september 2012

Nytt mål

Anmälde mig till Vantaan Maratons halvmara idag. Den är på söndag om två veckor, så nu gäller det att bygga upp två vettiga träningsveckor. 
Hjälp!
En hel maraton kändes för nära inpå och en sådan vill jag gärna förbereda mig ordentligt inför. Så halvan blir en bra avslutning på "säsongen" och så får jag lite se vad jag går för just nu, inför den hårda fart- och styrkevintern jag tänker mig. Så sånt. Mycket roligare att träna (och vara) med ett konkret mål inom synhåll (ända till maj-juni har jag svårt att se).

Idag var det Juoksukoulu del 3. Fartträning var temat och vi gick igenom intervallträning. Helt okej, men bekanta saker (pyramider, kolla inlägget från veckan innan). Ganska lugnt, inte särskilt mycket spring. Men det positiva var att vi gick igenom lite teknik, så det fick mig att koncentrera mig lite mer på min hållning och min teknik. Höften fram och blicken upp och det blir genast bättre.

Nåja. Bäst att börja planera träningen lite. Och shoppa snygga löpkläder!

2 kommentarer:

  1. Hurra! ROligt att du hittade ett lopp att springa! Tyvärr är jag fast den dagen (är den den 14.10?) annars skulle jag ha kunnat vara hejarklack.

    SvaraRadera
  2. 14.10 ja. undrar hur jag ska tanka, lite för långt från frukost men ska jag äta lunch måste det ju vara typ 11... svårt.
    du får heja på avstånd i stället :)

    SvaraRadera