tisdag 11 september 2012

Hurra för flexibel arbetstid!

Jag har flexibel arbetstid. Det betyder att jag bara ska ha ett visst antal klienter i veckan och sköta allt som hör till. Inom vilka tider under dagen jag gör det är det ingen som kollar. För det mesta betyder det övertid. Idag betydde det pausgympa. Rättare sagt en 40 minuter snabb och hård länk runt flygfältet. Den turen tog jag efter morgonens klientbesök, lagom före lunch, för att sedan hinna med ett par klienter på eftermiddagen. Jag hade inte särskilt mycket tid på mig och dessutom hade jag ändå lite dåligt samvete av att smita ut medan normalt folk jobbar, så det blev kort och effektivt. Perfekt fartträning! Sprang till Malms flygfält och tog ett varv runt (5,6 km) på 26:30. Hujsigt tyckte jag! Sprang av mig all energi jag hade och det blev ett perfekt träningspass. Det är snabbhet jag behöver träna. Och det var veckans VK-länk.
Skönt! Lite fick jag ju skylla mig själv på matchen vi hade i kväll. Tur i oturen var motståndarna så hårda att spelet för min del snarast blev nerjogg. Bra sätt att starta träningsveckan på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar