söndag 16 september 2012

Intervallerfallera!

Vilken skön söndagsträning med Running Finland! Det var bara andra gången jag var med, men jag är redan såld. Löpning är en rätt så ensam och individuell gren så jag är verkligen glad att jag har hittat likasinnade att springa med och få inspiration av. Jag är nog en noob jämfört med de andra medlemmarna med fler kilometrar och lopp på nacken men småningom når jag väl samma löpnördighetsgrad som de andra. 

Speciellt fartträning och intervaller är mycket lättare att klara av i grupp. Skulle jag ha varit ensam idag hade det nog blivit en helt vanlig runda. I samma fart. En timme. Som vanligt. 

Det blev intervaller runt Tölöviken. Plan A ("Olgor", väntar på nästa chans att få erfara dem) höll inte mer än en kilometer så det blev backintervaller i stället. Trots min tvådagarefter-träningsvärk gick det utmärkt bra att springa idag. Stel och öm var jag efter att ha satt mig i bilen och kört hem, men månne det inte går över tills nästa träningspass.

Ha en skön söndag och vila upp inför den kommande träningsveckan! Tips: äppel i ugnen med vaniljsås.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar