fredag 14 september 2012

Tom tank

Det blev gym idag. Jag bara väntar på att få mitt konditionssalsprogram (nästa vecka!) så att jag får vett också i styrketräningen. Sådan som stöder löpningen, vill säga. Nu var det mest mage och rygg och mer än så orkade jag inte riktigt mer. Så går det när man rusar runt från klient till klient och slarvar med lunchen och dricker dåligt. Dumt. Antagligen har jag träningsvärk i morgon så får se hur det går att springa.
Jag måste nog tanka med eftertanke. Problemet är mitt arbete som gör det svårt att få till en ordentlig lunch. Det blir snarast flera mellanmål under dagens lopp. Det leder ganska ofta till att jag inte riktigt orkar träna för fullt när jag väl kommer hem.
Hur gör du? Om du ska träna på eftermiddagen/kvällen?
Den bästa tiden för mig är förmiddag, efter ett ordentligt morgonmål. Ser framemot veckoslutet, den bästa tiden för träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar