måndag 12 augusti 2013

Smärtsamt

Är det inte knäna som gör ont så måste det ju vara något annat.
Idag är det akillessenan.
Det började egentligen igår under långpasset och det var inte bättre idag. Tur att det bara stod återhämtande länk på programmet. Hade jag gått miste om ett viktigare pass skulle jag ha varit om möjligt ännu argare. Jag lunk-linkade på i 45 minuter så det blev ju minsann återhämtande och bra.
Äsch. Inte är det ju riktigt som det skall vara.
Ibland får jag känslan att det inte är meningen att jag ska springa.


2 kommentarer:

  1. Hejsan. Såg din kommentar på fb också. Ge inte upp!
    Du skall förstås undersöka akillessenan, så att den inte på riktigt har något fel (inflammation el.dyl), men det är inte säkert att det är något allvarligt. Jag hade för två år sedan ordentliga problem med akillessenan. Det gjorde ont då jag gick och framförallt då jag sprang. Jag klagade på den hos massören och sade att jag misstänkte att den var inflammerad. Han tryckte försiktigt på den - ingen reaktion från mig - han tryckte och klämde ordentligt på den - fortfarande ingen reaktion från mig. Han konstaterade att den definitivt inte var inflammerad för att jag i så fall skulle ha skrikit av smärta. Efter att han masserat mina ben konstaterade han att problemen med akillessenan var att jag var spänd i baksida lår och skinka, och att det reflekterar ner i akilleshälen. Receptet var alltså tänja, tänja, tänja.
    Kan du ha något liknande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har nog garanterat spända muskler, men det verkar nog vara något mer inflammationsaktigt. ömt när jag klämmer på den o ömt när skon klämmer på den. nåt liknande har jag haft tidigare, o nu kan det här ju bero på inläggen jag har i skorna för överpronationen, grr...

      Radera