onsdag 7 augusti 2013

Intervall

Tack för alla tips om bra intervallträning ni kom med! Jag kunde ju inte bestämma mig för vilket jag skulle välja så det blev en salig blandning av alla förslag. Resultatet blev följande:

6x4 minuter (2 min gå/jogg mellan varven).

Det blev således inte riktigt tusingar, men nästan. I stället för att ta tid på tusen meter blev det att mäta sträcka på fyra minuter.
Det gick ganska okej för att vara första gången. Jag hann inte riktigt en hel kilometer på mina fyra minuter utan tempot låg på något mellan 4 och 4:30. Jag gjorde misstaget att börja för hårt så jag var rätt så trött vid sista draget. Nåja, kanske ett mål kunde vara att verkligen hinna en hel kilometer på fyra minuter (och att göra det 6 gånger efter varandra).

Passet passade mig. Intervallen var lagom långa och jag upp en bra rullande rytm. Pulsen steg till fina 170-176 men det var skönt att märka att jag på dryga minuten (gå/jogg) fick ner pulsen till under 120.

Det var rätt så skönt att prova på ett nytt intervallpass. Jag tror jag kör samma nästa vecka också och sedan väljer ett annat upplägg. Jag fick så många bra varianter att det nog bara är att välja och vraka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar