onsdag 20 februari 2013

Inbakade intervaller och limpa under armen

Sportlovet, inhiberade fotbollsträningar och ovanliga kvällsprogram ställde till det för mitt autistiska jag, som kräver ordning och struktur. Träningsveckan fick modifieras lite grann. Idag stod det PK-lenkki 75 på programmet. OK, men jag hade fortfarande ett intervallpass osprunget och i morgon blir det inte tid för sådant. Så jag bestämde mig för att baka in intervallträningen i dagens långa lugna. Helt okej var det, värmde upp en kvart, sprang 10 x 1 minut med 30 sek joggvila och fortsatte sedan länken som vanligt. 
Rundan avslutade jag några hundra meter före hemdörren och steg in i vår härliga lilla ekologiska närbutik Liike 51. Om du någon gång har vägarna förbi Mosabacka så passa på att titta in! Det unga, söta och trevliga paret bakom disken säljer härligt bröd, en massa ekologiska produkter från grönsaker till mysli, choklad, öl och franska ostar. Kött i frysdisken och glass från någon finsk gård. Till min stora glädje fanns det några bröd kvar på hyllan ännu en halvtimme före stängningsdags. Joggade hem med limpan under armen.
Morgondagens fotbollsträning förvandlas till ett extra gymbesök. Det är inte så farligt, varför inte bygga muskler när jag ännu har chansen? Styrketräningen försvinner från programmet från och med början av mars. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar