måndag 11 februari 2013

Koppla av

Jag är rätt så hurtig, ja, men jag är också rätt så bra på att koppla av. Ibland är jag rentav lat. När jag har tränat klart för dagen är jag nöjd med det och känner inte någon press att prestera något fysiskt. Något måste jag dock göra och då gäller det att hitta något som hjälper mig att slappna av och samtidigt få mig att känna att jag gör något vettigt. Från arbete och vardag kan jag koppla av genom träning, men hur kopplar jag av från träningen?

Min autistiska sida gör att jag kan fastna vid ett pussel och ha svårt att slita mig. Jag är helt försjunken i pusslet och mina egna tankar och glömmer tid och rum. Igår efter långpasset satt jag så gott som hela eftermiddagen och kvällen och lade de första bitarna på plats. Idag fick jag intervallerna gjorda och snart är det dags att låta kvällen gå intill de tusen bitarna.
Det är skönt. Det är inte alls något "nyttigt", men det är något som jag mår bra av att göra. Så kravlöst och så prestationsångestfritt som det bara kan vara. Man ska väl inte alltid måsta prestera?




Hur kopplar du av?

Dagens prestation: slaskintervaller. Resultat: blöta skor, usel fart och en igelkottliknande kurva i Garmin Connect.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar