lördag 9 februari 2013

I väntan på våren

Är det bara jag som börjar få nog av vintern?
Medan jag märker att det sakta men säkert blir längre och ljusare dagar väcks min vårlängtan och jag börjar nog se framemot torra asfaltvägar att springa på. Ännu tills idag och i morgon har de mera snö, som om vi inte hade tillräckligt redan nu.
Det har ännu inte börjat snöa och jag hoppas att det skulle orka hålla sig tills senare på eftermiddagen. Idag går den fjärde deltävlingen i Aktia Cup av stapeln och snöstorm hör inte till de läckraste värden att springa hårt i. Men vi får väl se. Kanske rekordet får bli till den sista deltävlingen ifall det blir skitföre idag.

Jag har gått och tänkt på ett par lenkkare i en vecka nu och idag slog jag till. Det enda sättet att få en produkt ur huvudet är att köpa den. Det blev ett par New Balance 770 V3 med pronationsstöd. New Balance's skor påminner väldigt mycket om Karhus (vilka jag har blivit väldigt fäst vid men som nu inte har något som jag gillar, varken färger eller egenskaper) så därför valde jag att prova ett par av ett helt nytt märke. De är fjolårets modell och de var ordentligt nedsatta, så varför inte prova? Färgren är lite trist, men om jag gillar dem så kan jag spana in den nya kollektionen för våren 2013, den ser cool ut och är mer i min färgsmak. De här får vara lite gråa och trista nu medan det ännu är mörkt och klåttigt. Dessutom passar de rätt så bra med mina Adidas-caprin med rosa ränder, så alltför missmatchande är skorna ändå inte.




Borde jag testa dem redan idag? Eller är det för riskabelt att ta dem i bruk första gången när det är tävling som gäller? Inte för att det har så stor skillnad om jag springer med dem eller mina Goretex- i snömodd spelar skorna knappast någon roll. Jag hinner fundera en halvtimme ännu.

Nu är det bara att byta om och försöka tejpa mitt knä i hopp om att det hjälper. Resultatuppdatering följer inom fyra timmar.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att dina nya dojs är snygga! Och lycka till i loppet. Inget springande för min del.

    SvaraRadera