torsdag 28 februari 2013

Gnällspik i farten

Dagens fotbollsträningar backades (igen!) så jag fick hitta på något annat. Benen kändes trötta så jag tänkte mig en lugn timme, eventuellt lite löpteknik och kanske, kanske några korta spurtar för att bråka med benen.
Icke.
Det började regna och blåsa och jag hade inte någon större lust att dröna i onödan. Bäst att få det fort undanstökat! Det blev en rask och plaskig runda i stället. Inte särskilt kul. Jag tror jag klagade på det mesta. Tur att jag inte hade sällskap, i stället kunde jag föra en gnällig monolog för mig själv.
Jag klagade på
- regnet och att den tekniska fleecen inte håller vatten särskilt bra
- blöta skor
- något som klämde ovanpå foten
- ont i magen
- att det måste bli blött före asfalten kommer fram
- att det i backarna där jag ämnade spurta skulle vara slask och halt underlag
- mig själv. Lyssna bara hur jag klagar!

Egentligen hade jag ingen orsak att gnälla, men det var väl en dålig dag annars bara. Och då går det väl ut över allt annat också.
Jag sprang en timme prick. I ett medeltempo på 5:12. Om medelpulsen hålls under 150 under en sådan runda kan jag väl vara ganska nöjd. Trots allt. Grundkondisen verkar jag ha under kontroll.

På tork.

Suddigt. Det får beskriva dagens löpkänsla.


Dagens ögonbryn-höjare: mjöden har kommit till butikerna. Jaha, julkalendrarna kommer väl lagom till vappen då.

1 kommentar:

  1. Duktigt, duktigt! Jag har inte fått till stånd något som helst i träningsväg denhär veckan. Några ynka tänjningar bara.

    SvaraRadera