måndag 4 februari 2013

Förlängda intervaller

Jag har det där mystiska intervallpasset (15x30 sek) på mitt programm och jag har genomfört det några gånger nu. Det känns fortfarande ryckigt och det tar en 7-8 intervaller att få upp pulsen till VK-zonen. Idag gjorde jag en liten ändring och sprang längre men färre intervaller. Det blev 10x1 min med 30 sek jogg mellan varven. Det kändes bättre då jag i lugn och ro kunde upprätthålla farten för att sedan rullande sakta in. Det gick smidigare, helt enkelt. Nu hann pulsen också stiga och den hölls jämnare och på en lite högre nivå.
Kanske behöver jag inte slaviskt följa mitt program, men nog känns det ju lite skurkaktigt att bara göra mot det som någon verkligen har tänkt ut och planerat åt mig. Utan att fråga dessutom. Kanske är det bäst att skicka e-post och kolla om det är okej. Bara för ärlighetens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar