tisdag 19 februari 2013

Att höra till

Igår tillbringade jag kvällen på Running Finland's årsmöte och det visade sig vara ett smart drag att delta. Jag har under den senaste tiden känt mig lite ensam i löpskorna och några gemensamma pass har bara inte blivit av. Av en eller fem orsaker. Hur som helst var det skönt att träffa en bunt likasinnade för att sitta ner och planera året. Föreningen känns som något som är värt att satsa på och vara med i, det fick jag bekräftat igår. Oj, så många bra planer och evenemang vi har att se framemot!

Viktigast för mig är att känna att jag hör hemma någonstans. Att jag hör till. Löpning är en ganska ensam gren och sällskapet, den sociala biten och gemenskapen med andra som delar samma intresse är oerhört viktigt åtminstone för mig. Visst blir det en del "social" aktivitet i och med bloggandet, men det är inte alls samma sak som att träffas och träna tillsammans med andra.

Jag vet inte vem som följer min blogg och om någon som inte är medlem i Running Finland råkar läsa det här, men om du läser och om du är intresserad av löpning och av att dela ditt intresse (oberoende om du är erfaren ultralöpare eller om du just har skaffat ett par lenkkare och funderar på att bli bekant med dem) så kom med!
Liksom allt annat socialt så når du oss bäst via fejsbuuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar