fredag 11 januari 2013

Fredagsvila, FoamRoller och Frestelser

Idag är det fredag och på träningsprogrammet står det "vapaa/lihashuolto", vilket innebär vila, återhämtning och stretching. Fredagar kommer att vara min vilodag några veckor framöver och då får jag bara passa på att återhämta mig efter veckan och ladda upp inför veckoslutets pass.

I måndags klickade jag hem en Foam Roller så nu är det good bye löparknä! Hoppas jag i alla fall. AJ så det gjorde ont när jag provade första gången! Ska man verkligen lägga på hela vikten? Musklerna mosas ju sönder! Idag rullade jag en stund och tänjde lite efteråt. Uff. Massage skulle nog sitta fint. Kanske lättar det efter några gånger. 





Det har snart gått två veckor sedan nyåret och sedan jag gav mitt lilla löfte om att hålla mig långt från sötsaker och extra socker. Det har gått rätt så bra, men igår utsatte jag mig själv för den största frestelsen någonsin: baka en cheesecake utan att ens slicka sleven! Det var svårt som bara den, det vattnades i munnen och jag måste medvetet kontrollera mig för att inte göra den där reflexmässiga rörelsen att föra sleven till munnen. AARRGGHH! Men jag klarade det! Jag gjorde det verkligen! Idag måste jag ännu stå ut med att se på när de andra äter upp kakan, men jag tror det är en lättare bit då jag kan tugga på något annat i stället.

Det var dagens tre F. I morgon blir det 10 km i maratonfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar