lördag 26 januari 2013

Det rullar på

Igår hade jag lyckligtvis en vilodag. Benen var tunga efter veckans träning så vila var på sin plats. Än en gång observerade jag vilans effekt när jag idag stack ut på 10 km i maratonfart. Det gick nästan för lätt! Medeltempot var 5:05, så det var ganska perfekt (i uppförsbackarna gick det ju långsammare och uppvärming och nerjogg är medräknade). Visst var jag ganska trött efteråt och det här var ju bara en fjärdedel av vad jag borde springa efter fyra månader. tempot har jag ändå lyckats hitta.

Något annat jag lyckats hitta är det perfekta mellanmålet att ta direkt efter träningspasset, nämligen Valios vaniljsmakande Profeel-kvarg och päron! Supergott och man får i sig både kolhydrater och protein. Det mättar lagom i väntan på lunchen.

Päron&Profeel
 I morgon siktar jag och Nina på att springa kring 20 km i 5:30 tempo. Häng med!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Valio pro feel naturella produkterna, har lite svårt med smaksatta grejer, de är så söta. Blir lagom sött med frukt i :-)
    Hade gärna hängt med idag på långpass, men tror jag försöker springa ett själv då jag inte alls har koll på vilken tid jag startar :-) Ha ett skönt långpass ni!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo de smaksatta blir ganska söta, vanilj är ok men jordgubb är ganska äckligt. naturell kvarg går bra, en bra kombo är kvarg+ananas :)

      det blev ett ensamt pass för mej också, våra tidtabeller gick inte riktigt ihop idag. men det kommer nya chanser!

      Radera