tisdag 22 januari 2013

Flexibel arbetstid

Idag utnyttjade jag den flexibla arbetstiden jag har och besökte gymet mellan morgonens och eftermiddagens klienter. Helt perfekt! Jag fick en ordentlig paus och mentalt är jag piggare vid elva på förmiddagen än efter klockan 16 och med fem klienter i tankarna. Energimässigt var det lite för sent eftersom det redan hade hunnit gå över fyra timmar sedan frukosten. Skönt var det ändå och lugnt och tomt på gymet. På två timmar hann jag bra köra igenom mitt program och äta lunch i cafeterian. Visst straffar sig pausen genom att jag sitter och jobbar ännu halv sex på kvällen, men strunt samma. Jag gör hur jag vill med min tid.
Jag börjar bli starkare märker jag. Eller åtminstone större. Hoppas jag inte samlar på mig alltför mycket muskelmassa (eller annan massa) utan att jag hellre blir uthålligare och segare när det kommer till styrka. Nåja, styrketräningen är med på programmet fram till mars, sedan blir det mera spring igen. Tills dess beundrar jag mina triceps i spegeln en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar