måndag 14 januari 2013

Godmorgon yxskaft

Vad hade jag inbillat mig? Att jag skulle springa intervaller klockan sex på måndagsmorgonen? Att det inte är ett fungerande koncept insåg jag när jag tog mina första steg och jag förkastade idén direkt. När jag väl var ute tog jag en lugn halvtimmesrunda, men nog ångrade jag att jag inte redan i sängen hade förstått mitt misstag och ställt om väckarklockan och somnat om.
Benen var tunga och sega, höftböjarna ömma från gårdagens skidtur, jag hade kläder som jag skulle ha klarat mig i -20 grader (det var -4) och hela jag var sömndrucken och slö. Intervaller? HAHA! Jag får ta det i morgon i stället. Det är ändå ett viktigt pass och jag får mest ut av det om jag är fräsch.

Jag fick lite frisk luft. Det var det enda positiva. Pigg är jag inte. God morgon!

2 kommentarer:

  1. Du måste vara stolt över dig att du hade löpning jätte tidigt på morgonen. Några som springer inte, kunde kalla dig galen. Jag är imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nåjo det var nog ganska galet o jag gör det inte igen om jag inte absolut måste.

      Radera