tisdag 1 april 2014

Update

Det blev en liten bloggpaus, men det var väntat. Egentligen skulle jag ha fortsatt med pausen om jag inte hade varit så hög på endorfiner och haft en sådan blogglust som jag har nu. Bäst att skriva av mig så kan jag fortsätta pausen sedan.

Veckoslutet gick åt till att flytta. Det är inget jag gärna gör igen inom alltför snar framtid. Det blev en lång söndag men till sist var vi klara och redo att börja bo på nytt ställe. Tröttheten kändes av på måndagen och ärligt talat så var jag väldigt frånvarande och vimsig den dagen.
Att bo bland lådor stör mig inte längre. Nu får det ta den tid det tar att komma i ordning. Huvudsaken är att jag hittar mina löpkläder.

Förra veckan grubblade jag över vad jag skall göra med utslitna skor. I flytten var jag kall som is och utan att hinna förvarna mina dojor så åkte de ut tillsammans med de andra ratade sakerna. Smärtfritt och snabbt avsked. Med mig tog jag mina sprillans nya skor och idag invigde jag det ena paret på riktigt.

Dagens träning var det som egentligen fick mig att blogga idag i stället för att packa upp skafferiet. Idag var det nämligen det första passet med Urban Tribes/SATS!
Run Tough stod på programmet och det är ett rätt så tufft intervallpass. Jag var smått nervös inför dagens uppdrag (fungera som coach) men när jag väl hade fått på mig coachvästen och snört mina fina skor så släppte all nervositet. Jag lyckades leda min grupp i rätt tempo och samtidigt uppmuntra och småprata med deltagarna. Det var hur roligt som helst! Det gör jag gärna nästa vecka igen, och nästa och nästa. En gång i veckan hela vårterminen.
Så om du är SATS-medlem och inte var med idag så skärp dig och kom med nästa gång!

Glad coach efter lyckat träningspass!

Mina fina.
Nu börjar makens flit ge mig dåligt samvete så det är väl bäst att ta i tu med kaoset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar