lördag 12 april 2014

Kombon

Idag har jag kombinerat en del.

Kombo 1:
Nytta och nöje. Dagen inleddes med Galna Dagar och om någon såg en typ med löpartights och lenkkare som shoppade loss så var det jag. Det blev transportlöpning hem. Jag har inte helt klart för mig  vad (shoppingen eller länken) som var nyttan och vad som var nöjet.

Kombo 2:
Stad och skog. Länken hem började i centrum och det var inte så praktiskt alls. Det blev en hel del rödgubbestopp och väjande för fotgängare och cyklister och det är jag inte alls van vid. 25 minuter senare bytte jag stad och trafik mot centralpark och fågelkvitter. Skönt!

Kombo 3:
Långlänk och intervaller. För att den här veckan inte enbart skulle bli en långdistanspassvecka (tisdag 16, onsdag 19 och lördag 20) ville jag klämma in lite fart också. När jag väl hade kommit in i skogen drog jag ett pyramidpass (4-3-2-1-1-2-3-4).
Den här kombon var kanske inte helt optimal. Jag skiljer gärna på långa lugna pass och intervallpass eftersom deras syften är helt olika. Nu fick jag inte 20 km i lugn takt och inte fick jag heller ett intervallpass som gjorde slut på mig. Eftersom jag visste att jag efter pyramiden skulle ha 10 km "nerjogg" så sparade jag nog lite krafter.
Men ändå. Det fick duga med kompromiss idag.

Kombo 4:
Sött och syrligt. Kladdkaka med citrongrädde fick godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar