onsdag 9 april 2014

Blåsor och spottloskor

Vad ska man göra med blåsor på fötterna? Låta dem vara eller sticka hål på dem? Just nu har jag en läcker en under och mellan stortån och tåtån.

Jag tycker det är äckligt när folk går omkring och spottar. Det är liksom inte särskilt fint. Speciellt unga som harklar sig och spottar på gatan rynkar jag pannan åt.
Jag är dock inte bättre än dem när jag springer. Jag spottar rätt mycket då. Jag försöker göra det diskret och gärna så att det landar i gräset eller i diket, men det gör det inte vackrare. Usch mej.

Det var allt för idag.

1 kommentar:

  1. Man ska helst låta blåsorna vara och inte sticka hål på dem, men om de sitter på riktigt besvärliga ställen (och gör ont t.ex. då du går) så kan du behöva sticka hål på dem (med en steriliserad nål). Jag sticker ofta hål på mina, ibland själv och ibland gör min privatsjuksköterska det (praktiskt då lillebrors flickvän är hälsovårdare och faktiskt tycker om att göra sånt som att ta hand om blåsor och sår :D).

    SvaraRadera