måndag 7 april 2014

Att skrapa ihop kilometrar

Det blev en lite bloggpaus. Igen. Jag skyller på flytten. Och på en hel massa annat att tänka på.

Förra veckan var fullspäckad med program. Dessutom har jag varit trött och seg hela veckan, vad det nu sen kan bero på. Jag visste att det skulle bli ont om löpning så jag såg till att klämma in lite extra spring här och där.
Träningsveckan började på tisdag med Run Tough- passet och för att få ihop lite mer än 8 kilometer så sprang jag fyra extra före vi började.
På onsdagen var det möte med Running Finland och genom att springa 7 km före mötet och 9 km efteråt tillsammans med andra glada RunningFinländare fick jag ihop ett kortare långpass, haha!

Sedan var jag mest trött. Lite sömn, hektisk vecka och en trötthet som kändes i hela kroppen. Det blev lätt gymträning på torsdag och vila på fredag, men på lördag var både kroppen och knoppen redo för löpning igen.
Det kluriga med att ha flyttat är att hitta nya rundor och att bilda sig en uppfattning om hur långa sträckorna är till diverse ställen. I lördags fick jag ändra min rutt några gånger för att inte vara hemma för tidigt. Landade till sist på 19 kilometer och var nöjd med det.

Vacker aprildag!

Söndagen blev transportlöpning hem efter att ha inhandlat diverse förnödenheter till hemmet. Det var asväder- regn och blåst och grått äckel. Perfekt väder för att testa mitt nya par nr 2! Dessa godingar är lättare och snabbare än mina Kayanon så detta blir definitivt min snabbpass- och tävlingssko!
Jag sprang tvåtusingar för första gången i mitt liv. Det var tungt men inget spyttpass och med piggare ben kan jag säkert flyga fram ännu lite fortare. Nöjd var jag ändå och det var ju ändå första gången jag provade det upplägget.

När vädret inte lockar...

... så lockar skorna!

Även om jag tyckte att jag hade ont om tid förra veckan skrapade jag ihop knappa 60 kilometer. Det är inte alls så illa med mina mått mätt. Det gäller att vara taktisk och kunna dela upp passen lite grann om det behövs.

Idag har jag vilat. Bra sätt att börja veckan, tycker jag.
I morgon är det dags för Urban Tribes /SATS igen. Det har varit omtyckt här i Finland, så om du är SATS-medlem och ännu inte har provat på de nya löpningstimmarna så kom med! I värsta fall har du mig som piska!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. X antal gånger 2000 meter i typ den fart du sku springa 10 km. Jag sprang 4x2000 m med 500 m hölkkä :)

      Radera