lördag 19 april 2014

Löparränder

Nu börjar den där säsongen då hudfärgen går från en blekgrådaskig nyans till en somrigt gyllenbrun. Tyvärr är fördelningen av solbränna inte så jämn för löpare då ytterst få springer i bikini.

Det blir klockrand, t-shirtrand, capribyxrand, stumprand, shortsrand, linnerand, solbrillerand. I år lär jag dessutom få kinesiotejprand och knee strap- rand. Hett.
Det är väl så man känner igen en löpare på stranden.

Hoppas du får en lika skön, solig och varm påsk som det utlovas åt mig!





2 kommentarer:

  1. Hej :) kan du visa var nånstans du ditt itband ? Har också köpt ett men får det inte å fungera så misstänker ja har det felplacerat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ska försöka minnas att lägga en bild på det!

      Om du sitter med knäet i 90 graders vinkel så kan du känna en knöl på utsidan av knäet. Därifrån går IT-senan upp mot höften. Ungefär 5-7 cm ovanför knölen kan du hitta en liten "grop" eller fåra längs med senan. Där brukar jag placera IT-bandets "kudde". Sedan drar jag åt rätt så spänt, men inte så att det känns obekvämt eller klämmer.
      Det funkar säkert inte för alla. Jag hade den för högt uppe (tror jag) första gången men det funkade när jag sänkte det en aning.

      Hoppas det hjälpte!

      Radera