lördag 11 maj 2013

Värme

Oh boy! Sommaren kom ändå, trots att det inte såg så lovande ut för en månad sedan. Idag var det definitivt shorts- och toppväder och jag sprang längs den härligt våriga Vanda å. Lugnt och skönt i 90 minuter. Det mest ansträngande före Riga. Återhämtningen verkar vara okej, inga trötta ben och pulsen vackert låg.
Jag optimerade förstås solbadandet under länken. Vissa solgränser är ju oundvikliga, men strandlejon som jag är är sommaren den tid jag springer med klockan i handen, inte runt den. Idag fick jag ju nog lite rodnande axlar och en snygg stumprand.
Det var rent av hett att springa idag. Det kan ha varit kring 17 grader, men solen värmer och där det inte blåser känns det som sommar. I Riga är vädret för tillfället som här och om väderleksrapporten stämmer så borde det vara dryga 20 grader nästa söndag. Puh! Måste komma ihåg lippisen.
Idag höll jag ju på att få värmeslag bara av att titta på folk som flåsade emot i långa tights och vindtät jacka. Det förklarar deras rödsprängda ansikten.

Vårvärmen fick oss ut på en cykeltur igen, med avsikt att inviga glassäsongen så där officiellt. Det betyder klasskioskglass. Det blev nya smaker för mig; pekannöt-kinuski och yoghurtglass. MUMS!


Nu är det tid att plocka nässlor! Någon nytta av eländet. Ska försöka hinna göra det i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar