fredag 17 maj 2013

Pick och pack

Jag HATAR att packa! Vi skall åka om en timme och det ser fortfarande ut så här.
Dessutom är vi rätt så usla på att packa. Vi gör det i sista minuten och kastar ner grejer tills det ser ut som om vi skulle åka på en tvåveckors semester. Hälften är (surprise, surprise) oanvänt när vi kommer hem.
Nåja, packa måste man väl om man ska på resa. Det viktigaste har jag så klart i handbagaget. Sommarkläderna fick jag plocka fram eftersom det utlovas över 20 grader i Riga. Jag ser verkligen framemot resan, inte bara på grund av den där lilla länken jag ämnar ta, utan också för att det här blir en minisemester för oss. Skönt! I morgon har vi hela dagen på oss att turista.

Annars börjar det nog kännas lite pirrigt. På ett bra sätt. Jag är laddad och ganska lugn. Nu kan jag inte påverka löpningen längre. Jag har gjort mitt. Jag har tränat flera månader och om allt går som planerat så klarar jag av att hålla 5-tempo. Och njuta. Skiter det sig så är jag sur som en strömming när jag kommer hem och tränar ännu hårdare fram till nästa lopp.

Nu MÅSTE jag verkligen packa.

Med lenkkarna i reppun, miss Garmin på armen och nyaste numret Juoksija som lektyr drar jag till Riga.

1 kommentar: