onsdag 13 mars 2013

Recept: förstörda intervaller

1. Gör ett hårt gympass dagen före intervallpasset.
2. Vakna med ömma muskler som stelnar under dagens lopp.
3. Lämna plånboken hemma och försök få ihop den mest energirika måltiden med 80 cent som du lyckas hitta i bilen (en pirog och den största bananen lyckades jag få) och överlev till klockan 16.
4. Kom hem med lågt blodsocker, ingen energi och en glupande hunger och vräk i dig snabba kolhydrater i form av yoghurt, mysli, skorpor, choklad och torkade frukter.
5. Tro att du är lagom mätt om en timme och att energinivån är normal igen.
6. Fem minuter före träningspasset: intag ett par nävar nötter och torkade frukter och stick sedan ut med en uppblåst mage och en sträv känsla i munnen.
7. Tro att det fortfarande är milda -4 grader ute och spring i ett lager för få byxor.
8. Dra dig helt slut i den första intervallen och håll ett makligt tempo med skyhög puls resten av träningen.              
9. Känn sura uppstötningar med smak av torkad papaya och avbryt för allt i världen inte träningen.
10. Kom in röd om skinkorna och med spyttfiilis och lova att aldrig göra om det.

Göra om vad? Undrar vilken av punkterna jag borde ångra först.                                          

2 kommentarer:

  1. Ja detdär lät ju inte bra. Men så jag skrattade då jag läste ditt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo, det är ju lite tragikomiskt :D om jag ens kan roa andra så är det ju ett plus i kanten :)

      Radera