söndag 10 mars 2013

Proffsigt

Dagens långpass (120 minuter) sprang jag i strålande solsken! Visst är det nu man kan börja hoppas på solbränna?
Kom in, värmde mat medan jag duschade, åt (som en häst och blev ändå inte mätt, passet tog visst musten ur mig) och lade mig på soffan med fötterna i högläge. Skulle läsa men somnade strax med boken på magen. Otroligt skönt med en tupplur!
När jag vaknade flinade Jan och sade "du är ju helt som proffsen som tar en päikkäre efter träningen!" Ska se till att göra det oftare för att höja min proffsighetsgrad ytterligare.

Jag springer snarare på tid än samlar kilometrar, så därför har jag svårt att uppskatta hur många kilometrar det blir på en vecka. Av nyfikenhet kollade jag upp det (här är Garmin Connect fenomenalt) och konstaterade att jag den här veckan har 74,65 km bakom mig. Inte att undra på att de sista tio minuterna idag var de längsta någonsin. Efter påsk kommer de hårdaste träningsveckorna, så då kan det nog stiga till lite över 80 kilometer per vecka. Håhhå, det hade jag aldrig trott! 
Jag springer fortsättningsvis på tid utan att bry mig om hur många kilometrar det blir. Så länge jag gör det bra spelar sträckan ingen roll för mig.

Ha en skön söndagskväll och en fin start på träningsveckan i morgon!

2 kommentarer:

  1. Kiitos kun toimit motivaattorinani! Laiskuus iski heti aamusta. Meinasin jättää juoksukamppeet himaan viedessäni lapsukaiset tarhaan. Nappasin ne sittenkin mukaani, sillä ajattelin sua ja liki 75 viikkokilometriäsi. Jos saat juostua viikossa sen verran, kai mä nyt sentään voin aloittaa päiväni kuudella.

    Tässä sitä sitten ollaan, pirteänä ja hyväntuulisena kuuden kilsan pyramidijuoksun jäljiltä!

    SvaraRadera