söndag 3 mars 2013

Söndagslänk

I går kväll var jag nog lite orolig över huruvida jag alls skulle klara av något långpass efter en lite blötare kväll. Jag klarade mig med en lindrigare blurk-känsla och efter morgonmålet var det ganska okej att sticka ut. Främst för att jag hade sällskap som väntade! Jag och Michaela hade stämt träff i Svedängen och strax efter 11 plumsade vi iväg. Nattens snöstorm var nog vårens onödigaste och de första kilometrarna fick vi klara oss på de oplogade vägarna. Sedan blev det bättre och löpningen gick för min del bättre än jag hade trott.
Vi siktade på ett tempo kring 6 min/km, men bortsett från de första kilometrarna hölls vi nog stadigt under 6. Att springa lite för fort när man borde hålla ett lugnt tempo verkar vara något vi båda får öva lite på.

Dagens finfina sällskap!
Jag skulle springa 105 minuter, sade mitt program, och på 1:49 stängde jag av klockan (fotopauser inkluderat, så det blev väl ganska prick 1:45 h som det skulle vara). En välplanerad oplanerad runda, måste jag säga! Medeltempot blev till slut 5:54, så inte var det heller så illa. Och pulsen låg på passliga 140 slag/minut, så det var ju snudd på fullkomlighet. Duktiga vi!

I morgon blir det en ny fas i mitt träningsprogram. Långpassen blir lite längre, pyramiderna kommer in i bilden och styrketräningen faller bort. I morgon inleder jag starkt med en återhämtande lätt länk och muskelvård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar