måndag 25 mars 2013

Återhämtande

Efter en vecka med närmare 80 sprungna kilometrar satt det fint med en återhämtande länk. Jag vet inte exakt vad det innebär, men det skall åtminstone inte vara ansträngande. Idag betydde det lugnt yrande i 6-tempo inklusive fotopauser och promenad i uppförsbackarna. Skönt! Skönt att bara sticka ut, springa på känsla och inte tänka på särskilt mycket mer än vilka hus i grannskapet jag skulle kunna tänka mig att äga om jag vann några hundra tusen på lotto. Väl inne satsade jag på det som också stod på programmet- "lihashuolto". Foamroller och ordentlig stretching.

Skuggorna växer i skymningen.

Älskar att inte behöva ha bråttom hem för att ha en chans att springa i dagsljus.
Reflexerna har jag redan städat undan.
Jag tror jag har en ny idol, den här tjejen är någon jag imponeras och inspireras av.

När jag läser vad andra har tränat idag känner jag mig nog rätt så lat och ineffektiv.
När jag sedan tänker förnuftigt så inser jag ju att jag inte kan jämföra min återhämtande dag med någons fartträningsdag. Dagens pass tror jag satt perfekt just för mig.

1 kommentar:

  1. Oj, tack för dina fina ord. Är så glad över att kunna inspirera!

    Man ska absolut inte jämföra återhämtande pass med kvalitetsträning, båda är lika viktiga! Och visst är det underbart när man får träna i dagsljus, jag känner mig som en ny människa tack vare ljuset :D

    SvaraRadera