söndag 25 november 2012

Tjugo

Jag var lite sur över att jag inte kunde delta i Michaelas långa femtia idag, men det får bli till en annan gång. På grund av tidsbrist hann jag inte heller längre än tjugo idag. Vi var fem tappra regntrotsare på plats i morse och jag fick sällskap av Nina i ett lite hårdare tempo än vad de som skulle springa lång-långt höll. Ännu en ny bekantskap, så visst var det ju värt att släpa sig till Drumsö! Vi stack iväg i 5:15-5:30-tempo och det kändes riktigt bra. Jag hade sällskap ett varv, sedan blev jag ensam. Inte hade jag vaknat klockan 7 och tagit mig till Drumsö för att springa en tia, så jag tog ett varv till på egen hand. Det blev knappt tjugo på 1:47. Pulsen låg mellan 150 och 160, så det var en lite hårdare långlänk än en vanlig grunduthållighetsträning. Skönt. Hade grym kisibrådska och lera upp i rumpan när jag kom i mål, men det slutade ju trots allt att regna så det var egentligen superspringväder idag.
Väntar på att få höra hur det gick för de andra.

Jag är nog sugen på en riktigt lång runda ännu före jul. Det harmar att jag inte kunde vara med idag, så därför efterlyser jag sällskap för en 30+ i december. Varför inte på självständighetsdagen, eller veckoslutet som följer efter det? Då skulle jag nog välja ett ställe där basecamp har en toalett. Svedängen kunde vara ett ypperligt ställe att starta på. Säg hepp om du vill haka på!

3 kommentarer:

  1. Eventuellt är jag med på det om det passar den tighta tidtabellen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. huhhu, det verkar som att din femtia inte kändes nånstans :D

      Radera
  2. Det finns toa i muttern, i en bensinstation nära och på stranden (men där behöver man en euro)! Inne i Maritim har dom säkert också en om det riktigt kniper, och jag har fått byta kläder inne i deras omklädningsrum när det piskat regn ute. Men visst skulle det vara skönt med en innetoa och kanske något varmt rum att pausa i. man hinner bli så kall när man är svettig och står stilla

    SvaraRadera