lördag 24 november 2012

Plommoneffekt

Slog nytt rekord på min flygfältsrunda, förbättrade med en minut. Det var det enda som var bra med dagens runda. Det kändes motigt och jag var förvånad över att det gick så fort. Benen var tunga, andningen tät och det kändes som att det inte alls gick fort fram. Dessutom hade jag i samband med mitt sviskonkrämkokande satt i mig en näve torkade plommon. Det hade sin mageffekt. Blurk. 
Dagens lärdom: du skall icke förtära plommon före ett träningspass.
Tur att jag hann hem innan... ja.

Jag är öppen för träningsalternativ för i morgon. Ett långpass eller styrketräning, det återstår att se.

Någon som prenumererar på Runner's world? 

2 kommentarer:

  1. Jo, jag prenumererar på Runners World.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad tycker du om den? o den från sverige eller den "riktiga"?

      Radera