måndag 26 november 2012

Pannben?

Arbetsdagen drog ut och jag hann inte med på Running Finlands intervaller idag. Samvetsgrant skötte jag det på egen hand och drog pyramider så att jag fick smak av både blod och mjölksyra.
Det fina är att jag har märkt att min återhämtning är mycket bättre nu än vad den har varit. Antagligen för att jag förstår att äta. Skönt. Träningen går helt enkelt bättre och jag utvecklas i stället för att bryta ner mig själv.
De har lovat kallt och snöyra. Snart är det väl dags att börja planera vintersäsongen. Grundkondisträning, styrka, alternativa träningsformer och vad nu vintern kan innebära. Enligt Juoksija är skidåkning en alldeles utmärkt träningsform under vintern, så jag håller tummarna uppe för mycket snö. Hur ser din "vintersäsong" ut? 

Jag har stött på ordet pannben i flera bloggar och andra löpningsrelaterade artiklar. Vad tusan är det??

6 kommentarer:

  1. Pannben är den mentala biten. Har du ett starkt pannben är du stark mentalt och klarar t.ex. av att fortsätta pusha då du redan är trött. Viktig egenskap som långdistansare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :) anade att det var fråga om något sånt men måste ju få en förklaring ändå :)

      Radera
  2. Jag har bytt ut ett löppass mot 1h simning och strävar till att besöka gymmet 2 gånger per vecka nu nov-feb. Älskar annars att springa i knastrande snö, så nån skidning blir det inte här. O på tal om pannben, så e det just vad DU har massor av. Roligt att följa med din seriösa träning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, jag ska nog också satsa på gym o alternativ träning (simning avskyr jag dock). o tack för kommentaren, kul att få positiv feedback om bloggen :) (har vi träffats?)

      Radera
  3. Svar
    1. okej. nåmen kul att du hittat min blogg :)

      Radera