fredag 23 november 2012

Ändrade planer

Arrangörerna för Stockholm Marathon skall ha ett stort TACK för sin hjälpsamhet och snällhet! Jag skrev ett mail där jag grät och var ledsen över att jag inte kan delta i loppet och beskrev min situation och lät dem förstå att jag är medveten om att man inte så där bara kan avbeställa sin plats på startlinjen. De svarade att de tar bort mig från listan och betalar tillbaka allt utom försökringsavgiften! WOW! Jag var beredd på ett svar som börjar "Tyvärr kan vi inte...",  men nej! Inga paragrafryttare där inte, utan mänskilga människor som gör sitt bästa. Bara för den här saken är jag med 2014 i stället!
 
Nu är jag tvungen att hitta ett nytt lopp. Köpenhamn och Riga i maj är på förslag. Någon som har erfarenhet av någotdera lopp? Eller något annat springvärt maraton i maj-juni?
 
Min träning är fortfarande flummig. Speciellt nu då mina cirklar rubbades av denna stockholmsincident. Senast den första januari vill jag ha en plan. Tills dess kan jag fortsätta flumma. Och springa. I morgon skall jag se hur en hård tia smakar. Idag skall jag njuta av det färskaste Juoksija-numret.

2 kommentarer:

  1. 21.4.2013 Hamburg marathon - Jag sprang i år och det var ett superbt arrangemang. Härlig publik, bra bana, bra stämning, rätt så stort lopp.

    28.4.2013 Düsseldorf marathon - Jag tänkte själv springa nästa år, men har inte bestämt mig än. Låter bra i alla fall och tyskarna är bra på att arrangera lopp.

    Min chef sprang Riga (halvan) 2011 och hon gillade det. Har också bara hört gott om Köpenhamn.

    I slutet av maj ordnas Oulun Terwahölkkä, som trots namnet är ett seriöst lopp som t.o.m. har farthållare på maraton. Sprang mitt PB där i år (3:29) och gillade banan och arrangemanget.

    I slutet av juni ordnas i Finland både Rovaniemi och Paavo Nurmi marathon (Åbo). Båda har bra banor och bra arrangemang, men kan vara väldigt varma om det vill sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för tipsen! o wow vilken tid du har sprungit på!

      Radera