måndag 5 november 2012

Ännu ett mer eller mindre onödigt inlägg

Det var ett riktigt yäkäckelväder idag. Skippade glatt de planerade intervallerna och tar dem på onsdag i stället. Fy på mig som är så väderberoende. Det kändes bara mycket enklare att ta en rask runda i regnet och snabbt vara tillbaka igen. Jag var såklart blöt från topp till tå och det tog en halv timme innan jag fick upp värmen. Nej förresten. Jag var blöt från topp till vrist! Mina Gore-tex skor håller vad de lovar och jag var varm och torr om fötterna.
Jag fick ta mig igenom en klunga småkillar som var ute på länk. Jag skulle tippa att de var innebandy-, ishockey- eller bandyspelare med tanke på deras utstyrsel. Alla hade identiska alltför stora uppvärmningsdräktar och en mössa med tofs. De kan inte ha varit gamla, tofsarna hoppade i höjd med mina axlar. Det ska börjas i tid.

Dagens höjdpnkt: min klient gav mig en tomte hon pysslat alldeles själv. Tänk att en sådan sak kan göra mig så rörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar