tisdag 25 december 2012

Miss Garmin

Andra må tala om Mr Garmin, men min nya träningskompis är definitivt en fröken. Främst på grund av utseendet, hon skiftar i ljuslila och grått med en ljusröd rand. Hon är lätt, vacker och feminin. Miss Garmin. Dessutom föreställer jag mig min inre tränare och alter ego som en ung kvinna. En snärtig, vältrimmad, snygg fröken med håret i stram knut och piska i handen, som bestämt men skonsamt säger "spring Freja, spring". Mr Garmin låter mer som en hunk, och en sådan tror jag inte skulle få mig att träna hårdare. Miss Garmin däremot kommer att ha stenhård koll på mig.

Jag var ju som ett barn på julafton när jag öppnade den efterlängtade klappen och idag provade jag min leksak. Ut i snön för att söka satelliter och så iväg på en skön runda. Julafton blev vilodag och jag kan gott påstå att jag tankade energi från det dignande julbordet. Så krafter hade jag nog.
Det blev 17,05 km på 1:30:55, medeltempot var 5:19 och medelpulsen 161. Jag lovar att jag inte kommer att bli en siffernörd (inte officiellt åtminstone) men jag måste ju få vara lite entusiastisk just idag.
Jag laddade ner Garmin training Center och lyckades få min träning överförd dit. Hur det riktigt funkar är jag osäker på ännu så jag måste väl bekanta mig med varan. Nu behöver jag lite tips och vägledning av er andra Garmin-användare. Vilket program använder ni, vad är viktigt att tänka på, tips och trix?

Min egen tomte gav nog mig en av julens bästa klappar. Det visar väl att han är lite engagerad i min träning ändå. Nu får han stå ut med att jag och Miss Garmin kommer att ägna mycket gemensam tid. Men det går över. I morgon skall jag kolla hur bra kilometerskyltarna i Svedängsspåren stämmer.

God Jul!

1 kommentar: