lördag 22 december 2012

För vackert

Det var nästan för vackert i skidspåret idag. Och alldeles tomt också. Jag hade väntat mig att halva Helsingfors skulle vara ute i Svedängsskogarna, men det var inte många kottar ute i morse. Senare hittade jag helsingforsarna i Citymarket.
Jag passade på att göra säsongens första vurpa. Tappade balansen helt när jag skulle glida in i spåret och hamnade bredvid i den mjuka härliga djupa snön. Lite förvånad låg jag i drivan med staven under mig och snö in under jackan. Fnittrade för mig själv, steg upp och fortsatte njuta. Det blev omkring 20 km igen, jag höll på lika länge som för en vecka sedan.
Skidåkning är nog med uttömmande än löpning. Det tar alla krafter ur mig och jag är hungrig resten av dagen. Skönt! Passar på att skida nu när det finns både snö och tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar