lördag 29 december 2012

Avkoppling

Efter tre dagar med släktingar och julmat var det skönt att fly fältet och checka in på Nådendal Spa. Där har vi nu tillbringat två nätter, och för att vara usel på att koppla av så tycker jag att jag klarade det riktigt bra. Både lenkkarna och fröken Garmin fick bli hemma och jag tror det gjorde susen. I stället satsade jag på återhämtning i form av bastubad, bubbelpooler och en massa mat och sömn. I går morse besökte jag hotellets gym och idag är jag öm i baken.
Otroligt skönt var det att få komma bort. Jag kopplar av mycket bättre borta än hemma. Inte för att jag riktigt förstår mig på att ligga i en kokande pool tills man får russinfingrar. Men vad är väl bättre än att bröja dagen med frukostbuffet och ansiktsbehandling och avrunda förmiddagen med manikyr? Stiftade också beantskap med den turkiska bastun. Ångigt var det och vad "turkisk" betydde förstod jag när det kom nakna män ingående genom den andra dörren.
I morgon blir det skinklänk med Running Finland, häng med! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar