måndag 3 december 2012

Måndagssyror

Det blev styrketräning idag. Av ren nyfikenhet (och för att alla crosstrainers var upptagna) värmde jag upp på löpmattan. Den har jag aldrig gillat och det har inte fallit mig in att springa på ställe inomhus då man kan springa ute och se annat än tiden som tickar ovanligt sakta. Nu provade jag i alla fall, och passade på att dra lite intervaller. Eller vad det nu var. Värmde upp en kilometer, sedan följde 4x500 m i hastigheterna 4:45, 4:30, 4:15 och 4:00. Huj, så fort det kändes. Tur att jag varken höll på längre eller ökade, jag hade väl flugit in i väggen bakom i sådana fall. Ganska bra gick det, kanske kan jag börja med någon form av intervaller inomhus. Bara för att hålla uppe känslan av fart, då det inte vill lyckas utomhus längre. Jag är inte helt övertygad ännu och jag föredrar självklart att springa utomhus. Så här svettig har jag aldrig varit efter en uppvärmning. Det bara rann.
Efter denna impulsuppvärming följde jag mitt träningsprogram som vanligt. Jag vet inte om det är särskilt smart att springa intervaller i samband med ett rätt så hårt styrkepass. Hoppade fram mjölksyran ganska snabbt. Annars kändes det rätt så bra. 
Om du har en bra intervall/fartträning på löpband så är jag intresserad av att höra.
Måndag eftermiddag är nog ingen bra tid att vara på gymet. Alla är där då. Antagligen för att alla på söndag kväll har bestämt sig för att börja hårdträna på måndag. Liksom alla veckor. Lördag eller söndag morgon klockan tio är däremot mycket lugnare. Wonder why.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar