lördag 15 mars 2014

Takatalvi

Gissa om jag var glad att det stod gym på programmet och inte långlänk? I morse var det mera snö än det var i december och under dagens lopp har det hunnit bli grå smörja av det hela. Jag som just hade tvättat och lagt undan mina vinterlöpbyxor. "Bättre sent än aldrig" gäller inte vintern.

Efter att ha pumpat musklerna lite har jag vänt upp och ner på lägenheten. Det är två veckor tills vi flyttar (jej!) så jag började packa lite. Så mycket grejer vi har! Och vilken tid det tar! Igår och idag har jag använt totalt fem timmar och åtta stora lådor och ändå har jag inte packat ner mer än 4/5 bokhylla och ett par hyllor i köksskåpen. Jag tror grejerna aldrig kommer att ta slut.
Packningen får väl skötas lite i taget. Det är det där jobbiga med flytten. Annars börjar jag nog få flyttfeber. Även om det inte är särskilt långt bort vi flyttar så innebär det ändå nya springrutter. Jag får börja med att hitta den perfekta tiokilometersrundan, den bästa backträningsbacken och den plattaste intervallsträckan. Tills dess får jag försöka samla springminnen i de här knutarna.

Efter en lite seg dag med ihållande huvudvärk och mest innesittande skall det bli skönt att springa i morgon. Hoppas på en lite längre runda och plogade vägar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar