söndag 17 november 2013

Söndagssim

Jag är dömd till alternativträning och har nu två alternativ:
1) jag kan sura och tycka att det suger eller
2) göra det bästa av situationen och få ut så mycket som möjligt av andra träningsformer.
Jag väljer det andra alternativet. Även om löpning är min favorit så kan jag faktiskt finna glädje i annat också. Dessutom tänker jag ju att allt jag gör på något sätt kommer att stöda löpningen så att jag när jag en vacker dag äntligen kan ta mig fram springande kan märka att det inte har varit bortkastat.

I morse tog jag en stav i var hand och traskade iväg...
...hit!
Jag bestämde mig för att börja med simning medan det ännu inte var smockfullt i bassängen. Simmade en kilometer och sedan spände jag flytbältet om livet och plumsade i på vattenlöpningssidan för att börja springa. Tio minuter före jag hade tänkt sluta påpekade en tant (alldeles tydligt vattenlöpningsproffs) att jag borde sänka bältet. "Det skall vara längre ner", sade hon. "Då blir det mindre hundsim och mera vattenlöpning."
Jaha, ja.

Att promenera till simhallen var okej, men det var inte okej att gå hem. Inte efter att har varit i vattnet en och en halv timme och sedan bastat en stund. Masade mig hem, lagomhurtig och vrålhungrig.
Glass från Kolme kaveria fyllde mina energidepåer. Det är den bästa glasstillverkaren i stan, bara så ni vet!

Dagens träningssaldo: 10 km stavgång + 1 km simning + 50 minuter hundsim + 10 minuter vattenlöpning.

Hoppas du har haft en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar