onsdag 20 november 2013

Apelsinsuget

Vissa idrottsgrenar ger mig mer hunger än andra. Löpningen blir jag inte direkt hungrig av, bara slut. Och kanske småhungrig resten av dagen om det var ett hårt pass. Skidåkning är däremot en gren som suger all energi ur mig. Simning är en annan. Efter att ha simmat några gånger har jag märkt att jag varje gång är vrålhungrig och alldeles tom i magen. Och det märkliga är att jag efter simningen har ett enormt sug efter apelsin. Eller frukt i allmänhet, men speciellt apelsin.
Kan någon förklara detta fenomen?

Vad måste du göra för att få ett stort hål i magen?


4 kommentarer:

  1. Samma här, blir inte heller speciellt hungrig av löpning! Inte sådär pang på som av cykling, eller längdåkning heller...

    SvaraRadera
  2. Efter simmet kan jag också känna sug efter läskande frukter, ex apelsin :) mer hungrig efter aktiviteter utomhus i form av cykel och skidor :)

    SvaraRadera
  3. Jag blir som mest hungrig av löpning hur kort eller långt jag än springer och skidåkning, där knorrar magen rejält efter bara en timmes åkning :-) Suget av apelsiner vet jag inte vad det beror på, jag blir extremt sugen på ALLT haha!

    SvaraRadera
  4. kanske blir man mer hungrig av långa, sega prestationer? löpningen höjer ju ofta pulsen mer, så kanske det inverkar (mjölksyreeffekt mm?)

    SvaraRadera