söndag 30 juni 2013

Plan och lista


Efter fredagens länk kändes knäet okej. Igår blev det styrketräning (vilket rumpan påminner mig om idag) och efter det tog jag en kort länk på en halv timme hem från gymmet. Då kändes nog knäet lite irriterat, så två dagar spring i rad kanske Dolores inte gillar. Idag blev det alternativträning i form av rullskridskor och fotboll och Dolores klagade inte.
Nu har jag i mitt huvud gjort upp en plan. Juli får bli en PK-månad. Lätta, lugna länkar varannan dag. Varannan dag varvar jag med alternativträning, styrka eller totalvila. Om det håller kan jag börja med intervaller och fartträning i augusti. Och om det går kanske jag kan anmäla mig till något lopp i höst. Jag märker väl rätt så fort om planen skiter sig. Då får jag ta till plan B: tröstäta glass.   
Michaelas blogg hittade jag en lista. Så tänkte underhålla mig med att komma med mer eller mindre seriösa svar. 
1. Hur gammal är du? 25 år ung
2. Hur gammal känner du dig? Känner mig ganska ung. Ibland så att jag svarar 23 om någon frågar. Släng av åldersnojor förekommer ibland.
3. Vad har du gjort i dag? Åkt rullskridskor, spelat fotboll, druckit champagne och tvättat kläder.
4. Vilken film såg du senast? Nån som kom igår. Minns inte vad den hette. På bio såg jag väl James Bond?
5. Vem ringde du senast? Jan
6. Är du besatt av någonting? Jag tror inte det. Besatt är ett väldigt starkt ord.
7. Är du rädd för blod? Ja. Jag svimmar när jag så mycket som hör om blod och äckliga sår.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i soffan.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu)? Nej.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Orkade inte anstränga mig.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Den är väldigt brokig. Minst lila.
12. När vaknade du i dag? Halv nio.
13. Vilken är din favorithögtid? Julen tror jag.
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Eftersom vi är på väg till lande i morgon så är jag ganska nöjd med att vara här hemma och bara vänta på att få åka iväg. 
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tandläkarstolen. Men det är väl nödvändigt förr eller senare...
16. Hur vill du tillbringa din pension? Om 40 år? Ja, säg det.
17. Vad lyssnar du på just nu? Inget i musikväg, TV:n är på och fotboll på gång.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nix.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, yoghurt, ägg, morötter, rågbröd.
20. Vem är din favoritkändis? Jag vet inte egentligen. Jag läser mycket i skvallerväg men få kändisar har jag stora sympatier för.
21. Vad är du på för humör just nu? Nå sådär smått berusad och avslappnad. (Bra tid att svara på frågor.)
22. Vilka världsdelar har du varit i? Afrika, Europa och Amerika. 
23. Snarkar du? Aldrig.
24. Vilka yrken har du provat på? Hjälpledare, dagistant, vårdare på hem för handikappade barn, tidningsutdelare (klarade två dagar) och för tillfället arbetar jag som talterapeut. Det tänker jag fortsätta prova på.
25. Hur går du helst klädd? Beror på situationen. Hemma gärna i sköna, lösa kläder. Aftonklänning mer sporadiskt men definitivt om jag får chansen.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vedur.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choko. Men vad för sort beror på.
28. Vad sa du senast? OJOJOJ! (Uruguay gjorde mål.)
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Modda.
30. Vad har du på dig just nu? Sköna hemmashorts och topp.
Om du har svarat på listan så länka gärna till din blogg.
Kanske borde jag göra en egen lista. Det finns mycket intressantare frågor att ställa än dessa.
I morgon är det första juli och jag skrider till verket med min plan. PK-lenkki 60 min. Hoppas det håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar