onsdag 12 juni 2013

Pessimistprat och punttis-PB

Snart har lenkkarna stått och dammat en vecka. Dolores låter mig inte alls göra som jag vill så det har blivit alternativträning för hela slanten. Idag tog jag stavarna i vacker hand och idkade nationalsport aka stavgång. Gick så fort jag förmådde och hackade stavarna i marken och fick upp medelpulsen till hujsiga 111 slag/minut. Det gav således inget annat än nyttomotion och hunger.
Under dessa två timmar hann jag tänka lite för mycket.

Jag orkar inte längre vara arg och ledsen och bitter. Jag orkar inte längre med Riga-flashbacks och hopplösa framtidsdrömmar. Jag får bara lov att acceptera mitt öde. Min formkurva från att jag började blogga här kan beskrivas med orden "upp som en sol och ner som en pannkaka" och nu ligger jag här på golvet, platt och halvgräddad och kan inte göra särskilt mycket.

Att se bakåt är ingen idé. Det ger mig bara obehag och jag grämer mig över krossade drömmar. Att se framåt är inte heller någon idé just nu. Jag vågar inte tänka på några tävlingar inom den närmaste framtiden och något marathon-PB 2013 ser jag inte. Jag får bara försöka leva här och nu. Om jag någon dag kan springa igen så får jag helt enkelt börja om från noll. Med målet att klara av att springa 42 kilometer och lite till.

Mitt tävlingshuvud får sina kicks på gymmet i stället. I och med att jag tränar där åtminstone två gånger i veckan blir jag sakta men säkert starkare än jag varit på länge (typ sedan jag i min ungdom tränade både redskapsgymnastik och fotboll och var stark som Pippi Långstrump). Jag har nu varje vecka kunnat öka vikterna åtminstone i någon rörelse, vilket ger veckovisa PB:n. Jee.
Igår sneglade jag mot stången och funderade om jag skulle våga prova på en armhävning. Det vågade jag inte. Det skulle vara alltför pinsamt.

Förutom tummar upp och små under som skulle bota mitt knä ber jag om konkret hjälp för smärta i korsryggen. Jag fick ordentligt ont i nedre ryggen när jag rullskrann här om dagen. Samma smärta brukar uppstå när jag skidar och ofta också när jag går omkring länge (shoppar). Bekant problem? Vad kan jag göra åt den saken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar